Šuškové řádí jak na Klondiku! Případný krach vagonky v Lounech bude pro okres pohromou

Ústecký kraj spolu s Moravskoslezským patří v dlouhodobých statistikách k regionům s nejvyšší nezaměstnaností. Utlumení těžby uhlí si novém tisíciletí vyžádalo daň v podobě ztráty pracovních míst. Právě Lounsko s podílem 4,9% patří podle údajů ČSÚ z ledna 2020 k nejhorším okresům. Pád Vagonky v Lounech by byl pohromou.

Ústecký kraj spolu s Moravskoslezským patří v dlouhodobých statistikách k regionům s nejvyšší nezaměstnaností. Právě Lounsko s podílem 4,9% patří podle údajů ČSÚ z ledna 2020 k nejhorším okresům celého kraje. Případný pád Vagonky v Lounech by byl pohromou.

Zaměstnanci v těchto stále nechodí do práce, protože nový majitel TSS, jehož vlastníkem jsou bratři Šuškové, nedokázal zakázky zajistit. „ To víte, že se bojím o práci, mám pár let do důchodu, kdo mě zaměstná? Tý fabrice jsem obětoval celý život od vyučení,“ svěřil se naší redakci muž, který si přál zůstat v anonymitě, jelikož podle něj jsou v případě odhalení bratři Šuškové schopni na hodinu vyhodit.

Vše začalo již v červnu, kdy noví majitelé vyzvali zaměstnance, aby byli doma a nechodili do práce a zamezili jim v přístupu.  To se ale nelíbilo stávajícímu nájemci areálu, společnosti Vagonka Louny, která měla až do konce srpna řádnou smlouvu a sjednané kontrakty. „Podle generálního ředitele Vagonky Louny Vojtěcha Vágnera bylo chování nových majitelů nepochopitelné. „Jejich kroky nám způsobují obrovské škody, máme sjednané zakázky za 350 milionů korun, které jsou ohroženy,“ uvedl Vágner pro Idnes.cz. Bratří Šuškové začali stovky kmenových zaměstnanců propouštět a výrobu drželi nad vodou jen pomocí několika desítek agenturních dělníků. Ti, co zůstali, tráví čas směny doma, protože není práce.

Výrobní areál koupila v aukci letos v lednu Traťová strojní společnost (TSS), která spadá pod holding Rail Inwest bratří Šuškových. Tomu se ale ekonomicky v posledních letech nedaří a u svého dříve klíčového dodavatele ČD Cargo patří na černou listinu.
Člen koncernu Rail Inwest Traťová strojní společnost (TSS) vytasil na začátku roku z účtu přemrštěných 750 miliónu korun, což byl trojnásobek odhadní ceny. O koupi měl zájem i tehdejší nájemce Vagonka Louny, která garantovala zaměstnancům odbyt a jistotu práce. Zvítězila však vyšší nabídka. To ale,  jak se pro okres a kraj časem ukazuje, nebylo vůbec důležité. Nastává otázka, jak dlouho se nad propastí potácející podnik ještě udrží.