ČD Cargo povede Tóth. Úspěšný manažer se vypracoval od píky

České dráhy zažívají personální revoluci, či lépe řečeno hierarchický posun. Na prvním plánovaném zasedání představenstva ČD by mělo dojít k odvolání stávajícího ředitele ČD Cargo Ivana Bednárika, který se má posunout do čela Českých drah a na jeho místo by měl usednout Tomáš Tóth, dosavadní výkonný ředitel dceřiného nákladního dopravce.

„Dosavadní výkonný ředitel Tomáš Tóth je v případě, že nastanou výše uvedené skutečnosti, připravený převzít větší míru zodpovědnosti za ČD Cargo. Ve firmě působí od jejího vzniku v roce 2007,“ uvedl v pondělí pro server Lidovky.cz Tóthův nadřízený Ivan Bednárik.

Absolvent dopravní fakulty v Pardubicích Tomáš Tóth se profesně jeví jako velmi schopný manažer, který se za více než 13 let u ČD Cargo posouval žebříčkem postupně nahoru. Od projektového manažera, přes ekonomického ředitele se propracoval až na post výkonného ředitele. Dá se konstatovat, že za jeho působení se může nákladní dopravce pochlubit ziskovostí. Za Tóthem jdou investice do vozidlového parku, především pak celkové koncepce obnovy a udržitelnosti vozidel ČD Cargo.

„Obnovili jsme téměř 250 vysokostěnných nákladních vozů z řady Eanos a dalších 20 velkoobjemových cisteren Zacns. Rozšiřujeme také náš park plošinových nákladních vozů a dieselových lokomotiv,“ pochlubil se Tóth výsledky investic v roce 2020 v rozhovoru pro Bulletin ČD Cargo. Za jeho působení došlo k zisku klíčového podílu na zahraničních trzích. Z oficiálních statistik vychází, že se kupříkladu v Německu podařilo ČD Cargo během pěti měsíců vypravit přes tisíc vlaků. Rovněž došlo k etablování se na rakouském trhu a založení pobočky v Maďarsku.

Tótha čeká ovšem nelehký úkol. Tak jako pro drtivou většinu přepravců, tak i pro Cargo, znamenal epidemický rok 2020 ztráty kvůli poklesu celosvětové přepravy. I přes nepříznivé podmínky se však dařilo držet relativně stabilizované hospodaření. Mezi klíčová odvětví přeprav po železnici patří železo a strojírenské výrobky, hnědé a černé uhlí, stavebniny, chemie, dřevo a papírenské výrobky, automotiv a v neposlední řadě zemědělské výrobky a potraviny.