Nákup letenek přes Kiwi.com? „Nejhorší zážitek! Zrušili let, dluží peníze, nekomunikují,“ tvrdí zákazník

Autor: Lukáš Veselý

S vidinou ušetřit na ceně letenek si cestující Pavel, jehož celé jméno redakce zná, pěkně naběhl. Rozhodl se totiž pořídit si letenku přes mezinárodní zprostředkovatelskou společnost Kiwi.com, která mu let nejprve dvakrát změnila a následně v podstatě zrušila. Dodnes Pavel nemá zpět ani korunu a Kiwi.com s ním nekomunikuje.

„ je to šílené, jsou to novodobí šmejdi, ale na to jsem bohužel přišel až pozdě,“ rozčiluje se do telefonu Pavel, který se obrátil na redakci vysokahra.cz

Let z Lisabonu do Prahy se měl uskutečnit v srpnu, ale nestalo se tak. Pavlovi přišel nejprve email, že se do jeho itineráře vkládá další mezipřistání, tentokrát v Kolíně nad Rýnem. „Let z Lisabonu do Prahy trvá normálně kolem tří a půl hodiny, součástí letenky bylo mezipřistání v Miláně, ale s tím jsem počítal. Nakonec tam vložili ještě ten Kolín, a to už by strávil bych přes 25 hodin na cestách. Byl jsem sice naštvaný, ale pořád jsem to bral. Letěl jsem do Lisabonu na svatbu a potřeboval jsem se jakkoli dostat zpět,“ vysvětluje Pavel komplikace cesty. Jenže to nebyla první ani poslední…

Na konci června mu přišel email, že separátní let z Kolína do Prahy je úplně zrušený, ale že to kryje Kiwi záruka.  „V ten moment pro mě přestala letenka dávat celkový smysl, jelikož bych uvázl v Kolíně na další dva dny. Proto jsem byl nucen letenku zrušit a koupit jinou z Lisabonu do Budapešti a do Prahy pak cestovat vlakem,“ popisuje Pavel strasti.

Ticho a chatboty

Cestující požádal o vrácení peněz a snažil se zprostředkovatelem spojit. Ale marně. „Mluví s vámi jen chatbot, na linku do Brna se nedovoláte, na stránkách nemají kontakt na žádnou kompetentní osobu. Žádný tiskový mluvčí, ředitel, nic. Na jejich facebooku opět chatbot a stížnosti pod příspěvky, které pravděpodobně pravidelně mažou. Hlavně, že všude mají reklamu, jak jsou skvělý. Přijde mi to klasické navrch huj a vespod fuj,“ lamentuje Pavel. Zkoušel se s nimi spojit dokonce prostřednictvím datové schránky, ale dostal jen automatickou odpověď. „Ještě jsem zkusil reklamovat platbu u Komerční banky, která už mi jednou v podobném případě vyšla vstříc, pak už půjdu na polici. Chci aby se lidé dozvěděli, co je společnost Kiwi.com zač a jak se chová k zákazníkům,“ uzavírá Pavel

Rozhodně není sám

Podle velkého množství indicií Pavel není v boji s Kiwi.com sám. Přestože společnost evidentně investuje velké částky do toho, aby na první stránce Google vyskakovaly jen PR pozitivní příklady a chvála, po zadání do vyhledavače hesla „Kiwi zkušenosti“ vyjede všeobsažný odstavec

Naprosto tragická firma. Letecká společnost zrušila let, KIWI nás místo informování vyzvala, ať se připravíme na let. Nedovoláte se jim, nemají emailový kontakt, na urgentní vzkazy přes jejich idiotský formulář nereagují. Už NIKDY KIWI.COM.“ A podobných recenzí je plný internet. Na stránkách cestujlevne.cz si na Kiwi.com vylívají cestující zlost.

více zde  https://www.cestujlevne.com/diskuze/6-cestujeme-vzduchem/17157-kiwi#prispevek-151192

 

Naše redakce se pokusila společnost kontaktovat s prosbou o vyjádření, ale dopadli jsme jako cestující Pavel. Není se kam obrátit. Neexistuje tiskové oddělení, ani jiný relevantní kontakt. Máte z Kiwi podobnou zkušenost? Napište nám do redakce na: redakce@vysokahra.cz